06 1308 0949 info@nextmyle.nl

Hostmanship, ook wel gastheerschap genoemd, laat zich moeilijk omschrijven. Vraag om je heen naar de betekenis en merk dat daar nogal wat verschillende uitkomsten op komen.

Eenvoudig gezegd is hostmanship zorgen dat mensen zich welkom voelen, welkom in je organisatie. Of dat nu medewerkers, gasten, klanten of leveranciers zijn. Het geeft inspiratie en richting aan iedereen die verschil wil maken. Als individu, als team en als bedrijf. Logisch dat het toepassen van hostmanship ondersteunend kan zijn voor cultuurverandering.

Door persoonlijke aandacht te optimaliseren door de gehele organisatie, creƫer je een cultuur die de mens centraal zet. Ook wel een mensgerichte bedrijfscultuur genoemd.

De merkwaarden van de organisatie zijn zichtbaar op alle niveaus. Betrokken en gepassioneerde medewerkers die met trots en plezier werken zijn het resultaat. Een organisatie waar vanaf de onboarding tot vertrek van personeel, aandacht is voor ontwikkeling, coaching, groei van de individu en het team. Waar gedrag op de werkvloer ertoe doet. Waar ruimte is voor verbinding.

Hostmanship geeft daarmee een frisse visie op het ontwikkelen van succesvolle individuen en organisaties. En onderscheiden zich van bedrijven waar nog steeds cijfers de drijvende kracht zijn. Door het menselijk maken van een organisatie wordt deze ook succesvoller. De bedrijfsmerkwaarden vertalen zich namelijk ook naar buiten. Het zorgt voor tevreden klanten en leveranciers omdat je doet wat je belooft.

Wil jij ook weten hoe NEXTmyle de vertaalslag maakt naar een dienstbare en mensgerichte organisatie met als uitgangspunt de waarden van je bedrijf? Waar iedere medewerker zich erin herkent om zich er vervolgens naar te gedragen, altijd en overal? Waar merkwaarden leven en in plaats van geschreven op papier, leidend en verbindend zijn? Binnen en buiten de organisatie. Ik ga er graag over met je in gesprek. Kwestie van een belletje of email.

Tot dan!